Recytator/recytatorka *
- Uczestniczyła/ył w pracach koła żywego słowa lub konkursie recytatorskim.
- Zaprezentowała/ał utwory swoich ulubionych autorów na zbiórce zastępu.
- Umiejętnie zinterpretowała/ał nieznany sobie utwór, dobierając barwę głosu, modulację, tempo i rytm.
- Uczestniczyła/ył w przygotowaniu wieczoru poezji, prezentując na nim swoje ulubione utwory.
Aktor/aktorka **
- Opowiedziała/ał na zbiórce o swoich ulubionych aktorach i ich największych rolach.
- Przygotowała/ał kostium i rekwizyty, charakteryzując się do wybranej roli i zagrała/ał ją w trakcie przedstawienia w szkole lub drużynie.
- Uczęszcza na kółko teatralne lub wzięła /wziął udział w przedstawieniu przygotowanym przez drużynę.
- Zaprezentowała/ał się w różnych formach na scenie, np. monolog, dialog, pantomima.
Reżyser ***
- Skompletowała/ał literaturę, materiały repertuarowe i recenzje nt. widowisk scenicznych.
- Opracowała/ał reżyserię wybranej przez siebie sztuki lub programu, planując: wykorzystanie sceny, zagospodarowanie planu, ruch sceniczny, ustalając próby, miejsce muzyki i tańca w przedstawieniu oraz oczekiwania wobec scenografa.
- Przygotowała/ał do wystawienia sztukę lalkową, program kabaretowy lub montaż literacki.
- Zna nazwiska słynnych reżyserów polskich i światowych. Zaprezentowała/ał sylwetkę jednego z nich na zbiórce zastępu lub drużyny.