Znawca obrzędów i obyczajów drużyny/znawczyni obrzędów i obyczajów drużyny *
- Poznała/ał znaczenie słów: zwyczaje i obrzędy.
- Poznała/ał historię swojej drużyny.
- Dotarła/ał do kroniki lub kronik drużyny, przeczytała/ał je.
- Przeprowadziła/ił wywiad z przybocznym lub z drużynowym dotyczący zwyczajów w drużynie. Pozyskane informacje przedstawiła/ił na zbiórce zastępu.
- Poznała/ał harcerskie piosenki znane w drużynie, nauczyła/ył się ich.
Znawca zwyczajów i tradycji harcerstwa **
- Wie, jak powstała pieśń „Wszystko, co nasze” i od kiedy jest ona hymnem ZHP.
- Wie, skąd wywodzi się tradycja pozdrowienia „Czuwaj” i co oznacza to pozdrowienie. Przygotowała/ał krótka gawędę dla zastępu na ten temat.
- Poznała/ał harcerskie zwyczaje związane z ogniskiem, napisała/ał artykuł do gazetki hufca (drużyny, szkoły) o tych zwyczajach.
- Zna pieśni obrzędowe ZHP: „Bratnie słowo”, „Płonie ognisko” i nauczyła/ył „początkującego” harcerza tych pieśni.
- Zorganizowała/ał przedsięwzięcie dotyczące zwyczajów ZHP (dla harcerzy albo dla społeczności lokalnej, dzieci w szkole).