Internauta/internautka **
- Potrafi wymienić najciekawsze jej/jego zdaniem strony w Internecie i uzasadnić dlaczego; odszukała/ał strony zaprzyjaźnionych środowisk harcerskich.
- Znalazła/znalazł w Internecie potrzebne mu informacje, wykorzystała/ał je na zbiórce.
- Skonfigurowała/ał konto w programie pocztowym, przesłała/ał i odebrała/ał informacje za pomocą poczty elektronicznej, subskrybuje minimum jedną grupę dyskusyjną.
- Zapoznała/ał się z najczęściej stosowanymi terminami internetowymi.
- Umie znaleźć w sieci potrzebne oprogramowanie, zna rodzaje licencji i stosuje się do nich.
Mistrz internetu/mistrzyni internetu ***
- Samodzielnie przygotowała/ał komputer do korzystania z Internetu, skonfigurowała/ał urządzenia i oprogramowanie.
- Zabezpieczyła/ył komputer przed atakami z sieci i wirusami stosując darmowe oprogramowanie dostępne w Internecie, uzasadniła/ił wybór instalowanych pakietów.
- Sprawnie posługuje się fachową terminologią: protokół, ftp, lista dyskusyjna, domena itp.
- Wykonała/ał stronę WWW drużyny, szczepu; przygotowała/ał teksty oraz grafikę, opublikowała/ał stronę w Internecie.
- Nauczyła/ył młodszych harcerzy podstawowej obsługi programów internetowych.
Webmaster (sprawność mistrzowska)
- Przystępując do opracowania próby nawiązała/ał współpracę z Zespołem GK ZHP on-line, uczestniczyła/ył w realizacji wybranego zadania zaproponowanego przez Zespół lub własnej propozycji.
- Zna zasady budowania ośrodków WWW z zakresu wizualizacji projektu, zagadnień PR i oprogramowania.
- Skompletowała/ał zespół do realizacji projektu internetowego (serwisu WWW), rozdzieliła/ił zadania w zespole: przygotowanie i korekta tekstów, przygotowanie grafiki, kodowanie serwisu, promocja itp., gotowy serwis opublikowała/ał w Internecie.
- Stale rozwija swoje umiejętności w zakresie języków programowania stosowanych w budowaniu ośrodków WWW, zna co najmniej dwa, w tym jeden z grupy języków server-side, przygotowała/ał layout strony stosując optymalizację grafiki.
- Przeprowadziła/ił formę kształcenia poświęconą tematyce internetowej.