DTP-owiec ***
- Zna zasady składu komputerowego i wykorzystuje je w wykonywanych pracach.
- Sprawnie posługuje się fachową terminologią: bękart, interlinia, szeryf, kerning, punktura, tekstura itp.
- Wykonała/ał zaawansowane prace DTP i zaprezentował(-a) je na zbiórce lub w szkole.
- Swoje umiejętności wykorzystała/ał przygotowując śpiewnik, poradnik lub inne wydawnictwo dla drużyny, szczepu, hufca.
- Na zbiórce wytłumaczyła/ył młodszym, jakie zagrożenia wynikają z piractwa komputerowego.
Grafik komputerowy (sprawność mistrzowska)
- Samodzielnie wykonała/ał zaawansowane prace graficzne na komputerze i zaprezentowała/ał je na zbiórce lub w szkole.
- Swoje umiejętności wykorzystała/ał wykonując prace graficzne dla drużyny, szczepu, hufca.
- Potrafi sprawnie wykonać zaawansowane operacje: skanować i obrabiać grafikę, importować do i eksportować z innych programów, rozbarwiać dokument do pliku, wykonywać retusze itp.
- Nauczyła/ył młodszych harcerzy podstawowej obsługi programu graficznego.
- Na zbiórce wytłumaczyła/ył istotę i zagrożenia wynikające z piractwa komputerowego, zna wymagania dotyczące ochrony praw autorskich do grafiki komputerowej.