Bi-Pi *
- Wie, co oznacza tradycja węzełka na chuście. Przestrzega tego zwyczaju.
- Wie, do jakich organizacji skautowych należy ZHP oraz jakie są ich znaki (lilia i koniczyna). Przygotowała/ał planszę do harcówki z ich symboliką.
- Poznała/ał życiorys gen. Roberta Baden-Powella. Podczas zbiórki zastępu przedstawiła/ił w dowolnej formie jedną z jego przygód.
Lilia i koniczyna **
- Zna symbolikę skautowej lilijki i koniczynki, wie jak wyglądają oraz jaka jest ich historia.
- Wie, kiedy powstał skauting i kto go założył.
- Wie, co oznaczają skróty WOSM i WAGGGS (nauczyła/ył się pełnej nazwy obu organizacji w języku angielskim).
- Zdobyła/ył informacje o organizacji skautowej w wybranym kraju. Wybrane informacje (gry, symbole) przedstawiła/ił na zbiórce drużyny.
- Wzięła/wziął udział w przygotowaniu zbiórki z okazji Dnia Myśli Braterskiej. Wysłała/ał kartkę z życzeniami do wybranej organizacji skautowej, konkretnej drużyny lub skauta.
Znawca skautingu/znawczyni skautingu ***
- Zna historię skautingu – wie, jak skauting rozwinął się w ruch ogólnoświatowy.
- Wie, na czym polega działanie skautowych organizacji światowych (WOSM i WAGGGS).
- Zna najważniejsze organizacje skautowe działające w krajach europejskich.
- Dobrze poznała/ał wybraną organizacje skautową – zna jej historię i obecną działalność, przeczytała/ał pismo skautowe, nawiązał kontakt ze skautami tej organizacji.
- Samodzielnie przygotowała/ał zbiórkę na temat skautingu.